Monday, June 2, 2008

HAZIQ JATUH...

sepanjang aku ostation mgu lps, ank aku ikut pengasuh dia nlik kpg kt perak.... Masa tpon dgr ceria jer.... Dia dpt tido, tp mama dia yg kt rumh ni tak dpt tido 2 mlm aritu.. Yerlah dia blik ahad kan... Masa dia smpai nmpk jer aku menangis, sedihnyer tengok.... Ms dia takder aku takder mood nk kuar.. Ptg ahad tu berlakulah satu peristiwa yg betul2 mendebarkan hatiku.... Masa dia tengah main kereta dia, kt luar, dia jatuh ke belakang.... Selalunyer dia main ok jer, aritu plak dia main willie nk naik kt rmh terjatuh ke blkg... Bygkanlah byk betul drh kuar dari kepala dia... aku yg pegang kepala dia tengok drh kt tangan aku mcm nk pengsan jer tp knalah kautkan hati...aku dh nak kuar air mata ni..... Tp jiran2 dtg ckp jgn nangis nt anak nangis jgk..... Pakcik dtg tolong tekap darah ltk ubat dan gunting rmbut dia kt tmpt jtuh tu....katanyer tak perlu bwk ke klinik...
Malam tu dia dh ok tp mlm tu masa dia dok sandar kt sofa, dia hantuk kepala ke belakang berdarah balik....... wuh..... isnin aku tpon makcik ty ok tak dia kt ok jer, dgr suara haziq pun elok jer main tp mlm biler aku amik dia mengadu kepala sakit... risau jgk lah... Hrp2 xder aperlah... Aku risau kepala dia dh byk kali jtuh tkut gegaran... Doakan anak aku sht... kepala lah yg pling penting nk kena jaga...

3 Comments:

Intan Sharina said...

lor..nape ble jd sampai mcm tu skali..kesian lak kat haziq..abih tu skrg dah ok k?klu darh, dia ngadu sakit kepala lagi, bwk je la pegi klinik..tkt jgk kan..

jorazu.ziq said...

itulah ingtnyer arini nk bwklah... truk akak kna mrh dgn abg joe.. ank dpn mata pun takleh jaga...

Ezzedin Al-Qassam's said...

kesiannya...akak da bw p klinik k, doc ckp ape..mintak2 la xde ape2 ye..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online