Wednesday, June 4, 2008

Harga minyak naik lagi.... Wah kenaikan tinggi plak tu... Rs mcm nk naik basikal jer g keje...Walaupun ader subsidi yg diberikan secara tahunn tp maner nk cukup....Bygkan hrga minyak seliter 2.70 mcm nk samer dgn mkn tghari aku.... biler diumumkan sajer kenaikan hrga minyk ptg smlm dh tak smpt dh nk g isi... Jln jem giler dan petrol stersen penuh... Takleh nk buat aper pun, bnda pakai hari2 kan.... bln dpn pulak elektrik plak naik bygkan lebih 2 kali gnda... Gas memasak pun mesti naik... silap2 smpai RM 32-35 sbb skrg ni pun dh rm27.. Kenapa benda mcm ni blh berlaku???....
Mmglh klu dibndingkn dgn negara lain yg lbih teruk. kiter adalah lbih baik tp pendekatan lain blh diambil... Maner pegi saintis negara kiter.. Carilah alternatif utk minyak... why not kiter gunakan minyak kiter yg bermutu tinggi... kiter jual minyak kiter yg berkualiti tinggi dan kiter bli minyak dr negara luar yg kurg 2nd kualiti... Mcmaner penduduk di luar bandar nk survive.. Aku pun terasa sgt kenaikan ni... Mcm nk naik basikal jer....hehe...Tension kan semua banda naik harga...Lamer2 darah kiter pun naik... Boom... meletup....

walaubagaimanapun aku bersyukur padaMU YaALLAH.. Aku tidak ditimpa bencana seperti nargis di Myammar, taufan di amerika dan gempa bumi di cina... Tetapi gempa bumi kecil yg seringkali berlaku di Bukit tinggi merisaukan aku jgk....Aku semakin takut.. dunia semakin tua...Mcmaner pula dgn masa dpn negara kiter.. Dgn kenaikan harga minyak ini pastinya mengurgkan keyakinn rakyat kepada kerajaan.. Bagaima dgn nasib kiter sbgai kakitangan awam... Aku semakin bimbg... Kiter harus meliht pndgn muda remaja zaman skrg.. Mereka sudah bijk menilai... Mereka sudah berani menyuarakan.. Kiter harus sentiasa peka dan mengambil langkah yg sewajarnya..

1 Comment:

Ezzedin Al-Qassam's said...

mai keje pg td isi myk $20, hanya dpt 7 liter jer, dlu klu isi $20, dpt gak 10 liter...3liter hilang, kira byk gak la tu..lepas ni tol lak naik, gaji ble nk naik???PM x rs apa yg rakyat dia rs sbb gaji bulanan x terguna pn,

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online