Monday, June 16, 2008

AIR.... AIR....

Hari Sabtu sehinggalah ke hari Isnin xder air kt kawasan rumah aku... Nasib balik kpg aritu... Biler taker air aku pun tak masaklah.. simpan air utk mandi jer.... Semlm balik keje, nk g pasar mlm bli mknn tp ternmpk pulak lori air... terus patah balik amik baldi angkat air, fuhh.... penatnyer.. sakit pinggang.. ... pastu dlm keadaan penat g bli mknn tp biler dh pnt tak lalu plak nk mkn.... Masa g pasar mlm, anakkku ikut.. menangis nk kan kereta polis.... org tua2 pesan jgn beli mainan dpn mata dia... nt dia biaser mtk g maner2... jd aku b iarkan dia menangis, angkat dia balik rumah, g pasar mlm balik beli keperluan dapur dan kereta mainan dia.... balik, aku soerokkan mainan tu habis diselongkarnyer plastik brg dpur tu ty "ma.. kete maner?" aik. terkejut aku... dia expect aku bli..biler tak layan dia selongkar satu2 ty abah dia... nk tergelak pun ader...last2 bg jgklah.... anak.... anak.....
mlm td buat hal lagi nk dkt nenak yag jaga dia.. tension betul mak dia ni.... menangis2 pun aku angkat bawak balik rumah... dhlah seharian keje takder dgn dia, mlm pun nk kt nenek jgk, mak maner yg tak sedih dan bengang...menangis bkn main lamer... Cara nk bg dia diam kiter nangis sekali... pujuk dia bru diam....

1 Comment:

Ezzedin Al-Qassam's said...

tul la cam en din ckp kt wana br ni, anak sdara dia duk smggu umah dia sbb mak ayah bdk tu ada hal, time nk amik, menangis2 bdk tu x nk p ngan mak ayah dia, x nk balik lak tu, umur dlam 3 thn...

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online